Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Saturday, April 21, 2012

SAMBUTAN PERINGATAN HARI KOR KADET POLIS KE-42 DAERAH PONTIAN

Pagi ini bertempat di Dataran Datuk Jalok, Benut, Pontian diadakan Perbarisan Peringatan Hari Kor Kadet Polis Ke-42 Daerah Pontian. Majlis disempurnakan oleh DSP Wan Razani Wan Iberahim, Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian. Turut hadir ialah Tn. Hj. Msduki  b Hj. Shahri, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian, pengetua-pengetua dan GPK Kokurikulum sekolah menengah di Pontian serta para jemputan.

Perbarisan dimulai dengan Kawalan Kehormatan masuk baris. Barisan Kawalan Kehormatan terdiri daripada 33 ahli Kadet Polis dari SMK Sri Tanjung yang dipimpin oleh Pegawai Baris Insp. KP Mohd Azli b Senawi dan diketuai oleh Sjn KP Amiratul Nadhira bt Mahdi. Di belakangnya adalah detachment yang terdiri daripada ahli-ahli Kadet Polis dari semua sekolah menengah di daerah Pontian.

Perutusan Ketua Polis Negara telah dibacakan oleh  DSP Wan Razani Wan Iberahim, Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian. Turut berucap ialah Tn. Hj. Msduki  b Hj. Shahri, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian.

DSP Wan Razani Wan Iberahim turut menyampaikan sijil-sijil kecemerlangan dan penghargaan kepada guru-guru dan ahli-ahli Kadet Polis manakala  Tn. Hj. Msduki  b Hj. Shahri menyampaikan sijil-sijil penghargaan kepada jurulatih-jurulatih PDRM IPD Pontian. ASP KP Hasan Kasmuri pula menyampaikan cerderahati daripada Kor Kadet Polis kepada Ketua Polis Daerah Pontian, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian dan Pengetua SMK Sri Tanjung selaku penganjur perbarisan.

Selepas tamat perbarisan, pasukan T-batton dari IPK Johor menunjukkan kehebatan dan ketangkasan mereka  dengan gerakan-gerakan menggunakan T-batton. Sungguh mengagumkan dan menghiburkan...Di satu sudut, diadakan pula pameran daripada PDRM dan AADK.

Kami mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan perbarisan pada tahun ini.  Selamat menyambut Peringatan Hari Kadet Polis Ke-42.




































No comments:

Post a Comment