Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Sunday, July 24, 2011

MAJLIS PENTAULIAHAN PANGKAT SARJAN DAN KOPERAL KOR KADET POLIS PONTIAN 2011

Satu majlis pentauliahan pangkat sarjan dan koperal untuk ahli-ahli kadet polis Pontian telah diadakan pada hari Sabtu 23 Julai 2011. Majlis tersebut diadakan di Lapang Sasar PDRM IPK Melaka selepas program latihan dan pertandingan menembak senjata M16.

Majlis yang serba ringkas itu telah disempurnakan oleh ASP Hj. Othman Bin Sulaiman, Pegawai Pengurusan Daerah IPD Pontian. Dalam majlis itu seramai 36 orang ahli kadet polis telah diberi kenaikan pangkat sarjan manakala 108 ahli kadet polis pula telah diberi kenaikan pangkat koperal.

Dalam ucapan penyempurnaan majlis tersebut ASP Hj. Othman Bin Sulaiman mengingatkan kepada ahli-ahli kadet polis yang berpangkat sarjan dan koperal bahawa pangkat yang disandang adalah satu amanah dan tanggungjawab penerima untuk berkhidmat dalam pasukan dengan lebih giat dan bersungguh-sungguh. Tahniah kami ucapkan kepada penerima kenaikan pangkat ini.

Di hujung majlis tersebut ASP KP Hasan Bin Kasmuri selaku Ketua Kor Kadet Polis Pontian telah menyampaikan cenderahati sebagai tanda penghargaan dan terima kasih Kor Kadet Polis Pontian kepada IPD Pontian dan IPK Melaka atas kerjasama dan sokongan untuk menjayakan program latihan dan pertandingan menembak pada tahun 2011. ASP Othman Bin Sulaiman (IPD Pontian) dan Kpl. Aman Bin Ibrahim (Pegawai in-charge Lapang Sasar PDRM IPK Melaka) telah menerima cenderahati-cenderahati tersebut. Terima kasih daun keladi, lain masa kami datang lagi.







No comments:

Post a Comment