Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Wednesday, July 20, 2011

LATIHAN MUSKETERI SENJATA M16

Kor Kadet Polis Daerah Pontian dalam programnya akan mengadakan latihan dan pertandingan menembak senjata M16 pada hari Sabtu 23 Julai 2011. Tempatnya ialah di IPK Melaka, Ayer Keroh, Melaka. Pada kali ini hanya ahli-ahli kadet polis yang berpangkat sarjan dan koperal sahaja yang akan mengikuti latihan dan pertandingan tersebut.

Sebelum itu pada hari Rabu 20 Julai 2011 (petang tadi) semua peserta yang akan menyertai pertandingan itu menjalani latihan musketeri senjata M16. Latihan ini dijalankan mengikut tiga zon iaitu Zon Kukup, Zon Pekan Nanas dan Zon Benut. Latihan di Zon Kukup dijalankan di SMK Telok Kerang, Zon Pekan Nanas (SMK Dato' Mohd Yunus Sulaiman) dan dan Zon Benut (SMK Benut). Latihan dikendalikan oleh jurulatih amra dan HEA dari IPD Pontian.





No comments:

Post a Comment