Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Monday, April 25, 2011

LAPORAN AKHBAR UTUSAN MALAYSIA MENGENAI PERHIMPUNAN HARI KOR KADET POLIS KE-41 DAERAH PONTIAN

Utusan Malaysia, 25 April 2011

Kadet Polis kurangkan masalah disiplin

PONTIAN 24 April - Penubuhan Kor Kadet Polis di sekolah-sekolah menengah banyak membantu mengurangkan masalah dalam kalangan pelajar ketika ini.


Othman Sulaiman memeriksa kawalan kehormat sempena
Sambutan Peringatan Kor Kadet Polis di Pontian,
baru-baru ini.

Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian, Asisten Supritendan Othman Sulaiman berkata, peningkatan jumlah penyertaan pelajar dalam menyertai kor ini juga menunjukkan mereka kini faham akan faedahnya.

Menurut beliau, Kor Kadet Polis mampu mengurangkan masalah disiplin pelajar selain menjadi asas kepada mereka untuk melangkah lebih jauh menyertai Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

"Dalam usaha mengatasi masalah yang berlaku dalam kalangan pelajar, kerjasama antara pihak PDRM dan sekolah amat penting supaya tiada gejala yang tidak diingini berlaku. Peningkatan penyertaan juga membuktikan hasrat Kementerian Pelajaran bagi menggalakkan lebih ramai pelajar melibatkan diri dalam aktiviti kokurikulum tercapai," katanya ketika berucap merasmikan Sambutan Peringatan Hari Kor Kadet Polis Ke-41 di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Teluk Kerang, di sini baru-baru ini.

Pada majlis tersebut, Othman menyampaikan Anugerah Kor Kadet Polis Terbaik tahun 2011 kepada SMK Telok Kerang, SMK Dato' Ali Haji Ahmad, Sekolah Mahaad Pontian dan Sekolah Tinggi Pei Chun.

Beliau turut menyampaikan anugerah kepada tiga pelajar yang dipilih sebagai Ahli Kor Kadet Polis Terbaik di atas penglibatan mereka dalam pasukan tersebut.

No comments:

Post a Comment