Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Friday, March 25, 2011

PERINGATAN HARI POLIS KE-204 KONTINJEN JOHOR

Pagi tadi bertempat di Danga Bay telah disempurnakan Perbarisan Peringatan Hari Polis Ke-204 Kontinjen Johor. Majlis tersebut telah disempurnakan dengan jayanya oleh Timbalan Ketua Polis Johor, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman.

Perbarisan dimulakan oleh Pasukan Kawalan Kehormatan yang disertai bersama oleh detechmen yang terdiri daripada unit-unit dalam PDRM, pegawai am, Suksis, Kadet Polis dan penerima sijil-sijil penghargaan. Turut hadir adalah ketua-ketua jabatan, ahli Kepolisan Komuniti dan para jemputan lain.

Amanat Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Ismail Omar telah dibacakan oleh Datuk Jalaluddin Abdul Rahman.

Dalam perbarisan ini  seramai enam pegawai dan anggota polis negeri Johor menerima Sijil Penghargaan Juara Penuh Disiplin Peringkat Kontinjen Tahun 2011.  Empat anggota dan pegawai menerima Sijil Penghargaan Ketua Polis Negara, Sijil Penghargaan Pengarah Jabatan Siasatan jenayah (JSJ) Bukit Aman (enam) dan Sijil Penghargaan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman (seorang).

Selain itu, seorang pegawai menerima sijil penghargaan Pegawai Kadet Polis Cemerlang, Ahli Kadet Polis Cemerlang (seorang), Anggota Sukarelawan Polis Cemerlang (seorang), Perkhidmatan Cemerlang Pegawai Am (tiga), dan Sijil Penghargaan Ketua Polis Johor (75).

Di kawasan perbarisan juga  diadakan pameran oleh unit-unit dalam PDRM. Unik dan menariknya pameran tersebut kerana ia diadakan dalam rumah-rumah limas Johor di kawasan Danga Bay yang sudah gah dan terkenal itu.

Selamat menyambut Peringatan Hari Polis.

Foto-foto pada Peringatan Hari Polis Ke-204 Kontinjen Johor pada pagi Jumaat 25 Mac 2011 di Danga Bay.





















No comments:

Post a Comment