Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Sunday, July 18, 2010

UCAPAN SELAMAT BERPISAH KEPADA C/INSP. JOHARI BIN ABDULLAH

Kor Kadet Polis Daerah Pontian kehilangan seorang pegawai yang dedikasi memimpin guru-guru dan ahli-ahli Kadet Polis. Beliau yang dimaksudkan ialah C/Insp. Johari Bin Abdullah, Pegawai Hal Ehwal Awam IPD Pontian. Pada 16 Julai 2010 Tuan Johari berpindah ke IPK Johor di Johor Bahru dengan memegang jawatan sebagai Pegawai Tatatertib Implementasi.

C/Insp. Johari Bin Abdullah yang lebih mesra dengan panggilan Tuan Jo telah memberi peluang kepada ahli-ahli Kadet Polis Pontian menjalani latihan-latihan seperti kawad bersenjata dan latihan menembak senjata M16. Tuan Jo selaku Komandan Perkhemahan juga turut sama-sama berkhemahdi Hutan Rekreasi Sungai Bantang dalam aktiviti Perkhemahan Pentauliahan Pangkat Sarjan dan Koperal Kadet Polis Pontian.

Gaya Tuan Jo yang bersahaja dan mesra memudahkan guru-guru Kadet Polis berurusan dan meminta kerjasama pegawai-pegawai di IPD Pontian. Kami harap di IPK Johor nanti, Tuan Johari dapat memberi komitmen tinggi terhadap tugas dan jawatan yang disandang kepada pasukan PDRM. Kami di sini tentunya tak dapat melupakan segala jasa baik, kerjasama dan bantuan yang diberi oleh Tuan Jo.

Selamat berpisah. Semoga Tuan Jo bahagia bersama keluarga dan kerjaya.


Tuan Johari memantau latihan kawad bersenjata semasa
Hari Kor kadet Polis Daerah Pontian 2010.





Tuan Johari mengetuai siri latihan menembak senjata M16
di Lapang Sasar PDRM, IPK Melaka.









Tuan Johari sebagai Komandan Perkhemahan di Perkhemahan
Pentauliahan Pangkat Sarjan dan Koperal Kor Kadet Polis Pontian
di Hutan Rekreasi Sungai bantang, Segamat, Johor.




No comments:

Post a Comment