Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Thursday, September 9, 2010

MAJLIS SERAH DAN TERIMA TUGAS JAWATAN KETUA POLIS NEGARA

Berita Harian, 9 September 2010

Tan Sri Musa Hasan (kiri) menyerahkan dokumen kepada Tan Sri Ismail Omar sambil diperhatikan oleh Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Seri Mahmood Adam (dua dari kiri) pada Majlis Serah dan Terima Tugas Jawatan Ketua Polis Negara, di Bukit Aman, semalam.

Tan Sri Musa, 58, akan menamatkan perkhidmatannya selama 41 tahun bersama PDRM Ahad ini, selepas kerajaan memutuskan tidak menyambung kontrak perkhidmatannya yang sebelum ini dilanjutkan selama dua kali.

Difahamkan, beliau selepas ini akan memantau projek pembinaan Akademi Latihan Antarabangsa Langkawi (LITA), yang mengkhusus kepada latihan dalam bidang anti perdagangan manusia, jenayah siber, penyeludupan dadah, penggubahan wang haram dan pelbagai jenayah rentas sempadan lain.

Musa turut menasihatkan Ismail supaya bersedia menerima sebarang kritikan dan mengendalikannya dengan bijak tanpa menjejaskan integriti PDRM, selain tidak mudah tunduk atau menjadi `pak turut’ dalam melaksanakan tugas.

“Diharap semua agenda yang dirancang dalam Pelan Strategik Lima Tahun PDRM sebelum ini diteruskan, ke arah usaha penambah baikan dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan setiap pegawai dan anggota, terutama dalam memerangi jenayah, sekali gus mewujudkan persekitaran selamat di negara ini,” katanya.


No comments:

Post a Comment