Assalamu'alaikum dan salam sejahtera............Selamat datang ke blog Kadet Polis Pontian............Tegas, adil dan berhemah............Integriti amalan kita............25 Mac, Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-205...........Selamat Hari Polis............"Komuniti Sejahtera Komitmen Kami"

Monday, August 9, 2010

PERJUMPAAN GURU-GURU KADET POLIS DENGAN ASP HAJI OTHMAN SULAIMAN, KETUA BAHAGIAN PENGURUSAN DAERAH IPD PONTIAN

Petang ini Isnin 9 Ogos 2010, bermula pukul 3.00 petang perjumpaan bersama antara Ketua Bahagian Pengurusan Daerah IPD Pontian, ASP Haji Othman Sulaiman dengan guru-guru Kadet Polis Pontian diadakan di Bilik Gerakan IPD Pontian.

Perbincangan bersama itu meliputi:

  1. Memantapkan dan mengukuhkan barisan organisasi Kor Kadet Polis di peringkat sekolah dan daerah.
  2. Jika boleh, pengambilan ahli Kadet Polis diperketatkan agar hanya yang terbaik sahaja menjadi ahli Kadet Polis.
  3. Masalah logistik seperti uniform akan cuba diatasi. Semua daerah menghadapi masalah yang sama.
  4. Mempertingkatkan tahap disiplin semua ahli Kadet Polis. Ahli Kadet Polis tidak terpalit dengan jenayah yang boleh memalukan PDRM.
  5. Guru-guru Kadet Polis hendaklah memaklumkan mengenai kesalahan jenayah kepada semua ahli-ahli Kadet Polis. Ahli Kadet Polis mesti 'cream af the cream' di kalangan pelajar-pelajar di sekolah.
  6. Ahli Kadet Polis tidak terlibat dalam gejala sosial.
  7. Adalah tidak bermakna jika ahli Kadet Polis memenangi sesuatu pertandingan tapi disebaliknya maruah diri tergadai.
  8. Berharap ahli Kadet Polis mempunyai keperibadian, personaliti dan 'social life' yang unggul (towering personality).
  9. PDRM akan turun padang menunjukcara kepada ahli Kadet Polis cara-cara memberi maklumat (maklumat dan risikan). Ahli Kadet Polis adalah mata dan telinga PDRM.
  10. Ahli Kadet Polis menjadi satu elemen menangani gejala sosial.
  11. Masukkan dan tekankan program keagamaan dan kerohanian untuk ahli Kadet Polis semasa melakukan aktiviti (back to religious) bagi menangani gejala sosial.
  12. IPD Pontian bersama Kor Kadet Polis Pontian akan mengadakan satu seminar berkaitan dengan undang-undang khas untuk semua guru-guru Kadet Polis selepas Hari Raya Aidilfitri.

Kami mengucapkan terima kasih kepada ASP Haji Othman Sulaiman atas perbincangan yang sarat dengan maklumat. Perjumpaan ini ditangguhkan pada pukul 5.00 petang.




No comments:

Post a Comment